mandag den 12. februar 2018

Lille høstjakke

Høstjakken til mig selv er for længst gået til de evige uldmarker, den blev helt slidt, først i almindelig brugogså som hjemmejakke til evigt kuldskære mig. Jeg så allerede den gang, at der var en opskrift til børnemodellen i Maries Ideer og jeg havde nok af den blå. Opskriften findes også på Ravelry og sikkert også på pickles hjemmeside.

Esther bliver snart et år og jeg havde tænkt hun skulle have lidt strik i fødselsdagsgave. I min store garnoprydning fandt jeg noget babykid fra Lana Grossa i en blå farve som matchede perfekt. Begge dele fra min samling - skønt.
Det tog 4 dage, men det er jo dobbelt garn og så pind 6! Jeg er meget tilfreds, jeg synes den er så fin og meget blød. Jeg strikkede str. 2 år, men jeg synes den er lidt lille, så hun får den nu. Mit øjemål har dog før taget fejl ;-)

Jeg er noget i tvivl om anvendeligheden, da den ikke har knapper eller anden lukning, men det må vi se på, den er i hvert fald rigtig sød. Den er ikke for bred som jeg oplevede med den til mig selv., Jeg ændrede ærmerne, de skulle strikkes med ombukningskant, som den voksne, men jeg synes det bliver for klodset i det tykke garn og så lille en model, så jeg strikkede rib.

Garnforbrug
Drops loves you III (50 % alpaka og 50 % uld): 81 gram / 244 meter
Lana Grossa Babykid:  60 gram / 240 meter


Ingen kommentarer:

Send en kommentar