søndag den 10. september 2017

Små ting for andre

 Min mangeårige veninde er mormor til Nora og da hun så Esthers Pippi-kjole i Lola Ramona-style ville hun gerne have sådan en og vi aftalte, at jeg skulle købe garn og strikke den. Opskriften var kun i str. 2 år, så jeg har beregne str. 1, 3 og 4 med hjælp fra en anden kjole opskrift.


Jeg har strikket kjolen i Arwetta og mit forbrug er:
Sort: 26 gram
Hvid: 50 gram
Grå: 68 gram
Rød: 21 gram










Et andet hold venner er også blevet bedsteforældre, deres søn har adopteret den skønneste lille dreng på 2,5 år. Han kommer fra Afrika, så jeg synes en hue er en god idé i det kolde nord.

Huen er strikket i Peruvian Highland Wool og opskriften er fra hæftet Uldværk - jeg har brugt 30 gram.

Den har i opskriften en hæklet pompon, jeg har lavet en traditionel og er godt tilfreds.












Til sidst er en Osmondspigerne fået sit 5. barnebarn og datteren ønskede sig bloomers med sømandsbobler. Hun kunne ikke få boblemønstret til at fungere så den landede også her. Jeg synes de er så skønne.

Jeg fik tilsendt garn og har strikket i Mayflowers Alpakka som løber 200 m pr. 50 gram

4 kommentarer:

  1. Så fine ting. De synes sikkert det er super dejligt med en strikker i familie/vennekredsen :)

    SvarSlet
  2. Den kjole er fuldstændig vidunderlig :-)

    SvarSlet