onsdag den 21. juni 2017

Pink pearl - ufiltet?

Min Pink Pearl blev jo stampet/filtet under centrifugering. jeg blev anbefalet, at prøve at strække den større med hårbalsam. Jeg akulle smøre den ind i balsam og trække i alle sømmene. Jeg skulle lade den tørre med balsam i. Som sagt så gjort - jeg rykkede og rykkede og målte og målte

Den blev lagt til tørre og jeg rykkede og målte.

Pludselig var ærmerne for lange og så holdt jeg op med at rykke.

Den var flere dage om at tørre. og da en var tør ville jeg skylle balsamen ud. Det tog lang tid, for den skulle skylles mange gange og endelig blev den igen lagt til tørre. Jeg målte igen og den var ikke for lang i ærmerne mere, dog lidt længere end før. Den har åbenbart trukket sig sammen igen mens den tørrede og den har også det fuldstændig samme udtryk som før.

Da trøjen/jakken var tør igen, prøvede jeg den og jeg tvivler på at det har været arbejdet værd. Den er blevet lidt længere på ærmerne, men lige stampet og iøvrigt stor set uændret. Som sidst en fin jakke, som mange ville være glade for, bare ikke det jeg havde strikket og jeg tror ikke jeg vil bruge den.

4 kommentarer:

  1. Du har da været noget uheldig med dine projekter kan jeg se - åh det er så ærgerligt, når tingene ikke arter sig :-( men så må du ha held og lykke med det næste du laver ☺ god sommer ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sådan går det altså ind i mellem for mig. God sommer til dig også :-)

      Slet
  2. Øv da, hvor uheldigt. Kan du ikke redesigne ? evt. Måske nogle broderier og andet sjov - og så kan den måske sælges/gives til en, der vil blive glad for den? jeg har også prøvet med strik, der tog skade i vask. En trøje til Ulla blev til tasker - en anden af hendes trøjer lavede Unikarina om til en jakke til niecen - rigtig smart. Så er det store arbejde ikke helt forgæves. For det er da bare så ærgerligt, når det filtrer utilsigtet.

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide, jeg vil overveje hvad der kan gøres - jeg husker faktisk godt Unokarinas forvandling af Ullas trøje, det var fantastisk.

      Slet